Tuesday, February 8, 2011

aKu sEbijik camEra digitaL

aku sebiji camera yg berjenama Olympus FE 45..aku dilahirkan dimana pun aku xtau la plak huhu..badan aku berwarna hitam..sekarang ni aku berada di sebuah kedai yang menjual camera dan aksesori yg berkaitan dgnnya..
pada suatu hari aku telah dibeli oleh seorang gadis yg sgt cumell dan cute miut..(kononnya la huhu..).dgn girangnya gadis itu telah membawa aku pulang ke rumahnya.semenjak hari kami menjadi akrab.ke mana saja gadis itu pergi, aku pasti akan berada di sampingnya.Dia sgt syg kpd aku..dia sgt kerana dpt mengambil byk gambar.setiap tempat yg dia pergi pasti akan ada gambar..lagi pula tuan aku ni suka mengambil gambar dan suka bergambar..kerana suatu masa dulu dia pernah berangan2 nak jadi model & photograper hahaha..tp xjd..kesian..

pd suatu hari, adik kpd tuan aku nak pinjam aku.katanya nak bawak pergi hostel utk bergambar kenang-kenangan ketika majlis jamuan hujung tahun(pdhal baru form 1, thn dpn kan jumpa lg.tp biasa dak hostel huhuhu..).walaupun berat hati nak melepaskan aku, kerana syg kpd adiknya aku pn dipinjamkan..dan selepas itu aku sudah tidak boleh membuka mata lg..tuan aku berasa amat sedih sekali.dia menghantar aku ke kedai utk dibaiki..
selepas beberapa bulan meninggalkan aku, tuan aku kembali dtg menjemputku..kata uncle kedai tu aku dah ok..tuan aku berasa amat gembira.lg pula pd hari tu dia ingin melepak bersama kwn2 sekolah yg sdh lama xjumpa..jadi boleh la dia merakamkan detik2 mereka bersama..
namun hanya 5 minit aku boleh membuka mata dan fungsi..selepas itu aku terus terpejam huhu..
tuan aku berasa tersgt2 sedih..aku pun begitu..sgt sedih kerana tak dapat nak ambil gambar2 tuan aku.aku telah buat tuan aku bersedih.
dan tamat la riwayat aku sebiji camera digital.apa nak buat, nasib bdn huhuhu..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...