Friday, December 14, 2012

:: Kuliah Jumaat ::

Assalamualaikum..

salam jumaat yang indah tapi yang rasa tak indah coz arini ada fire drill kat ofis..
turun tangga dari tingkat 30..ketar lutut haish..
tapi bukan nak story pasal fire drill tu tapi pasal benda lain..

Malam tadi dapat wassup dari member :-

"sorry kene sebarkan jgk and baca smpai habis tau..  Assalamualaikum . Tolong jangan delete. Mesej ini dari Ibnu Said (Juru Kunci Mekah), beliau bermimpi bertemu dgn Rasulullah s.a.w dalam mimpi itu baginda berpesan kuatkan akidah dalam ibadah krn dunia sudah goyah dan tua. Jangan tinggalkan solat. Tolong sebarkan mesej ini kpd 20 Muslim. In shaa Allah, dalam masa 10 hari, anda akan mendapat rezeki yang besar dan bila tidak disebarkan, maka anda akan menemukan kesulitan yang tiada hentinya. Demi Allah ia akan terbukti. Maaf, yg tidak bca mendapat ACCIDENT besok,, aminn ...........dan tolong baca dgn sangat teliti.seorang anak dari aceh barat, di tubuh anak itu trdpt tulisan nama Allah dan anak itupun bisa bicara dgn hewan2 apapun. Ini tanda kiamat, saya bersumpah saya akan menyebarkan ini ke 19 teman saya dlm 1 jam.. apabila saya melanggar, saya akn trkena musibah, sya akn slalu gagal dlm usaha saya, dan cita2 saya tdk akn tergapai, anda sudah bernazar...maaf ya,, saya jg korban#Sebarkan segera."

Ya perkara macam ni dah lama kan..dari sekolah rendah pun dah pernah dapat menda-menda macam ni kan..dari zaman surat menyurat..zaman emel pun ada..berjangkit pula kat SMS. and now wassup, BBM viber bagai pun ada.. Tapi yang tak bagusnya dalam pesanan di atas mengapa perlu mendoakan orang lain di landa musibah..yela dengan ayat "Maaf, yg tidak bca mendapat ACCIDENT besok,, aminn"..kan mendoakan tu..

Andainya ada perkara yang tidak diingini berlaku selepas kita membaca pesanan ini, bukan la sebab keengganan kita sebarkan pesanan ini.Setiap perkara yang berlaku tu kan ketentuan dari Allah s.w.t..perkara macam ni adakalanya boleh memesongkan akidah kita kan..yela sebab takutkan musibah melanda, kita pun forward la pada kawan-kawan..Sedang segalanya takdir Allah..dah jadi macam kita tak percayakan qada' & qadar..

Nak cakap lebih-lebih, saya bukan la ustazah hihi..Tapi cuma mampu beristighfar dan mohon pada Allah s.w.t agar dijauhkan dari perkara-perkara yang buruk..Nauzubillah.. 


Terima kasih kerana sudi baca..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...