Monday, April 29, 2013

:: Tariq Kena Tumbuk ::

Assalamualaikum..

Hamboi..tajuk tak agak-agak kan..tapi itulah kenyataannya..kesian anak mama..malas nak story panjang..
kejadian petang semalam kat umah abang ipar kat Serendah sana..Tariq tengah eksaited nengok katun gajah biru, berdiri depan tv..pastu kazen dia datang depan dia,  umur 3 tahun (anak adik ipar aku..)..tetiba je tumbuk tariq..memang bunyi bedepek (what the word??) tapi aku nak menggambarkan yang tumbukan tu betul mengenai perut tariq..sampai jatuh terduduk anak bujang aku tu..memang nangis gila-gila..sampai aku pun nangis sekali semalam..terus bawak tariq lari ke dapur..


Aku dah cukup bersabar dan berlembut dah dengan anak buah kesayangan hubby tuh..seminggu kat umah aku memang asik mengusik tariq je..tapi aku memang taknak la marah-marah anak orang..kesian jugak kat dia..kalau anak adik-beradik aku takpe la nak marah kan..makin besar makin menjadi pulak perangainya.. tak boleh nak tegur langsung..kuat memberontak..tantrum tapi terlampau sangat..mak dengan wan pun dia lawan..tapi semalam termarah la juga..tapi aku cuma cakap "tariq tak buat apa-apa pun kat awak"..nak sangat jadi ultraman, tunggu la bila mama tariq ni jadi raksasa baru kau tahu..aku tak tahu la sampai bila aku boleh sabar dengan perangai dia tu..


Ya Allah, aku pun punya anak..tak tahu lagi di masa mendatang macam mana perangainya..tapi aku bermohon sangat, jauhkan la anakku dari sifat buruk..hindari la dia dari perangai yang tak elok..jadikanlah anakku anak yang soleh, mendengar nasihat orang yang lebih tua..aku juga berharap satu masa nanti perangai kazen tariq tu berubah menjadi lebih baik..


Terima kasih sudi baca..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...